Rundt er Smukt

Stedet, hvor fedt er flot, deller er dejlige og buttet rimer på nuttet

Det er ikke fedtet, der skal væk…

Skriv en kommentar

Det er ikke fedtet, der skal væk...

… det er fordommene og hadet!

Søgningen lavede jeg efter at være stødt på nogle påstande ude på nettet om, at Googles autofuldførelse var med til at sprede had og fordomme mod tykke mennesker. Jeg troede ikke helt på den og prøvede først på engelsk, hvor der ikke var noget at finde. Men Google kunne jo have været inde og reagere på kampagnen (hvilket det ser ud til, at de har. Tak, Google, det var smukt gjort!), så jeg prøvede lige på dansk, og se så hvad jeg fandt!
Jeg klandrer ikke så meget Google, der jo først og fremmest bare videreformidler, hvad der skrives og søges mest, men pyha… det er altså dét, folk går og tænker og taler om, når sagesløse medborgeres figur ikke finder nåde for deres strenge blik. Uf!

Jeg er noget rystet, må jeg sige, og jeg skammer mig over, hvor snæversynede og fordomsfulde, folk kan være her i det 21. århundrede!

Skriv et svar

