Rundt er Smukt

Stedet, hvor fedt er flot, deller er dejlige og buttet rimer på nuttet

Den lille havfrue, som vi gerne ville have set hende

Skriv en kommentar

Den lille havfrue, som vi gerne ville have set hende

Et sted i Eugene i Oregon på USA’s vestkyst svømmer der en havfrue rundt. Hendes historie er mindst lige så smuk som den fra H. C. Andersens eventyr, og hvad der er bedre endnu, er, at dette eventyr er virkeligt.

Emily Cooke havde været igennem mange ulykkelige forhold, ude i et stofmisbrug og følte sig ganske elendig og værdiløs.

Emily Cooke fortæller
“Jeg sad faktisk i min stue ved min computer og tænkte på at begå selvmord, da jeg fandt de her billeder af mennesker, der gjorde præcis det, jeg hele mit liv havde drømt om.
Jeg fandt de her videoer med havfruer, der svømmer med hvaler, delfiner og andre havdyr. Det var noget, jeg altid havde drømt om at gøre, og efter at have set nogen udleve den drøm, besluttede jeg mig for også at forfølge den drøm selv.
Da jeg var lille, troede jeg, at den eneste måde, jeg kunne få drømmen opfyldt på, var ved at blive marinbiolog på Sea World [det lokale oceanarium, red.]. At blive en havfrue var meget mere i overensstemmelse med, hvad jeg var ude efter.”

Emily var grundet sin vægt meget bange for, at drømmen ikke ville gå i opfyldelse. Hun var udmærket klar over, at samfundet havde meget fasttømrede ideer om, hvordan større kvinder måtte og ikke måtte se ud, og det tog hende noget tid at overvinde sin frygt.

“Jeg prøvede virkelig på at ændre mig selv, så jeg passede til havfruen, men jeg fandt ud af, at jeg kunne få havfruen til at passe til mig i stedet,” forklarer Emily.

Emily Cooke har nu taget kunstnernavnet Lady Frost, og opfyldelsen af hendes drøm har givet hende inspiration og selvtillid til at turde gå målrettet efter det, hun ønsker, og til at sejre over sinde indre dæmoner.

Alt for mange derude prøver at komme til at passe til verden, og især dem, der har et eller flere X’er i tøjstørrelsen, men det er lige omvendt: Det er verden, der skal passe til dem!

Verden, med dens fordomme, ufleksible idealer og had til alt, hvad der ikke passer til det grå gennemsnit, er som en rivende flod, der prøver at flå alt med sig, som den møder på sin vej. Men stå fast, og floden vil flyde udenom, og med tiden vil den sno sig lidt og ændre hele sit løb på grund af, at du stod fast. Pludselig er du ikke længere forhindringen, men har i stedet været med til at forme verden, så der også er plads til andre som dig.

Interviewet i indlægget, samt billedet, er oprindelig fra http://www.katu.com/news/weird/Exactly-what-I-wanted-to-do-with-my-life-206995781.html og oversat. Jeg har selv kommenteret og redigeret, men selvfølgelig ikke ændret på grundhistorien. På linket findes flere billeder og noget video med den fantastiske havfrue.

Skriv et svar

