Rundt er Smukt

Stedet, hvor fedt er flot, deller er dejlige og buttet rimer på nuttet

Sumo Geisha

Skriv en kommentar

Sumo Geisha

Jeg faldt over Sumo Geisha ( http://sumogeisha.tumblr.com ) forleden, hvor jeg blandt andet fandt denne skulptur, “Monumental Woman”, som er lavet af kunstneren Mary Ellen Scherl.

Sumo Geisha har gang i lidt af hvert, men en meget stor del af, hvad der skrives om, er kunst, der på én eller anden måde fejrer former, og jeg må sige, at der virkelig bliver fundet lidt af hvert frem. Det er så fascinerende at se, på hvor mange måder det frodige kan vises og dyrkes.

Det, som reklamerne formår at reducere til uønskede, forhadte deller, er kunst! Ganske enkelt en fryd for øjet; bløde linjer og nænsomme kurver, her set gennem et utal af dygtige kunstneres øjne, joh, Sumo Geisha er et kig værd.

Monumental Woman på billedet her er som sagt lavet af Mary Ellen Scherl, der selv siger om sine værker (som ikke udelukkende har den frodige kvindekrop som motiv):

“Min kunst baserer sig ofte på kvinders problemer. Genetik, kræft og folkedrab er nogle af de emner, jeg addresserer gennem mine figurative, biomorfiske [baserer sig på naturligt forekommende former og mønstre, red.] og blandet-medie-skulpturer. Jeg er især interesseret i at udfordre de nutidige skønhedsstandarder med figurative arbejder, der besidder indre styrke og værdighed. Selv om nogle af mine værker er hugget i sten og gør brug af digital bearbejdning, laver jeg for det meste skulpturer i ler ved at se på en levende model.” Kilde: http://mark-gallery.com/artist.vm?series=5956 – hvor man også kan se et par mere af Mary Ellen Scherls værker. Google kan finde endnu flere.

Skriv et svar

