Rundt er Smukt

Stedet, hvor fedt er flot, deller er dejlige og buttet rimer på nuttet

Mere romantik…

Skriv en kommentar

Mere romantik...

…Denne gang indfanget af den amerikanske, cubansk-fødte kunstner og illustrator Juan Alcantara. Billedets titel er: “Watching the setting Sun, wondering what the Night will bring.”

Alcantara siger blandt andet selv på sin egen hjemmeside om sin kunst:

“Mit favoritemne er kvinder i store størrelser – en livslang præference. Jeg håber, du kan se dem gennem mine øjne som de sexede, smukke kvinder, de er.”

I et interview med I-merge Magazine (november, 2013) er der følgende ordveksling mellem intervieweren Janet Lynn Smith og Alcantara:

Janet: I dine tegninger fanger du i sandhed deres blødhed og sensualitet. Er der en grund til, at du føler dig i stand til at gøre dette så smukt?
Alcantara: Altså, først og fremmest tak, jeg er glad for, at du kan se mine tegninger i det lys. Det er sådan, det er meningen, at de skal ses, fyldt med selvtillid og seksuel energi med en kærlighed til sig selv, uhindrede af pres udefra. Jeg prøver at overføre denne attitude til titlerne også. Jeg ville ønske, at store kvinder kunne se sig selv gennem mine øjne, fordi alt hvad jeg ser, når jeg betragter dem, er skønhed. Det burde være indlysende, at jeg foretrækker store kvinder, det har jeg altid gjort og vil altid gøre, og jeg elsker at tegne dem. Det har jeg gjort, siden jeg var teenager. Blyantskitserne og de farvelagte tegninger har altid været personlige for mig, og det er først for nylig at jeg besluttede at dele dem med folk på Facebook, og for at være ærlig havde jeg ikke forventet den konstante strøm af kærlighed, jeg får fra folk for mine billeder. Den er jeg meget taknemmelig for.

Hele interviewet kan læses i magasinet her på s. 25-40: http://www.flipsnack.com/BCCBC6BA9F7/ft32hg4y

Juan Alcanteras hjemmeside, hvor en del af hans gallerier også kan findes, er her: http://juanalcantara.webs.com/

Og endelig hans Facebook-side: https://www.facebook.com/JuanAlcantaraArt

Skriv et svar

