Rundt er Smukt

Stedet, hvor fedt er flot, deller er dejlige og buttet rimer på nuttet

Full Beauty Project

Skriv en kommentar

Full Beauty Project

Den italienske fotograf Yossi Loloi har med sin fotoserie “Full Beauty Project” udfordret de vestlige skønhedsidealer. Han har med sine dristige og i manges øjne provokerende billeder skabt overskifter i mange lande og bestemt været med til at sætte “stor skønhed” på dagsordenen.
Om billederne siger Yossi Loloi selv: “I mit arbejde portrætterer jeg, hvad større kvinder repræsenterer for mig. Jeg fokuserer på deres fylde og deres kvindelighed, som en form for protest mod den diskrimination i medierne og i vore dages samfund. Hvad større kvinder betyder for mig er simpelthen en anden form for skønhed. Jeg tror på, at vi har en “smagens frihed” og at man ikke skal tøve med at udtrykke, hvad man finder smukt. At få begrænset denne frihed er at leve i et æstetisk diktatur.
Jeg tror på, at der er adskillige veje til det, der opfattes som skønhed, det er ikke målbart og har ikke en standardstørrelse. Jeg fotograferer mine modeller nøgne og fredfyldte for at skabe en behagelig, stolt og konstruktiv fremstilling af dem foran iagttageren.”

Skriv et svar

